Juhtimissüsteemi siseaudit, analüüs ja parendamine
Juhtimissüsteemi toimivuse ja pideva arengu tagamiseks tuleb hankida adekvaatset informatsiooni, üheks peamiseks informatsiooniallikakas on sisemised auditid. Regulaarsete siseauditite läbiviimist nõuavad ka rahvusvahelised standardid nt ISO 9001, ISO 14001, EVS 18001, ISO 22000, BRC, IFS jne.
Tihti seisavad ettevõtted ja asutused valiku ees, kas oleks otstarbekam siseauditi läbiviimseks määrata ja koolitada oma töötajad või tellida see teenusena professionaalide poolt. Järgnevalt on esiatud mõned argumendid, mis aitavad ettevõtte juhtkonna valikuotsust langetada:
- professionaalsed audiitorid omavad laialdasi kogemusi ning oskavad anda adekvaatset nõu juhtimissüsteemi arendamiseks;
- ettevõtte töötajad võivad olla sisemiste probleemide ja kitsaskohatdega harjunud ning ei oska nendele enam tähelepanu pöörata;
- siseauditi läbiviimise puhul ettevõtte töötajate puhul võivad tekkida konfliktid ja tulemused ei pruugi olla sõltumatud;
- väheste kogemuste tõttu pööravad siseaudiitorid rohkem rõhku nn. “kirjavigadele” kui süsteemi toimivuse tagamiseks olulistele teguritele;
- siseauditi ettevalmistamiseks, läbiviimseks ning aruande koostamiseks kuluv tööaeg ja seetõttu saamata tulu võib minna kokkuvõttes kallimaks kui sisseostetava teenuse hind;
Kui soovite juhtimissüsteemi üle vaatamiseks kaasata professionaalsed audiitorid, kes toovad välja juhtimissüsteemi kitsaskohad ning annavad nõu juhtimissüsteemi parendamiseks, võtke meiega julgesti ühendust, ühiselt leiame Teile sobivaima lahenduse.
Siseauditi teenuse käigus annavad meie audiitorid kliendile tagasisidet juhtimissüsteemi toimivuse, tulemuslikkuse ning kehtestatud nõuetele vastavuse kohta ja tuua välja kitsaskohad ja parendusvõimalused.
Siseauditi maht ja ajakava sõltub ettevõtte või asutuse tegevualast ning suurusest. Siseauditi läbiviimisele kliendi juures eelneb põhjalik tutvumine ettevõtte dokumentatsiooniga.